• Zveřejněno: 06.09.2018
  • Autor: (TZ ČMKOS)

ČMKOS na základě odhadů ekonomického vývoje doporučí výši růstu mezd v roce 2019

V září 2015 Českomoravská konfederace odborových svazů zahájila kampaň Konec levné práce. Hlavním cílem bylo dát zcela nový impuls pro kolektivní vyjednávání v České republice a pozvednout velmi podhodnocenou cenu práce, která patří mezi zeměmi EU stále k nejnižším. I díky této kampani aktuální průměrná hrubá měsíční mzda v Česku historicky stoupla ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně o 8,6 procenta na 31 851 korun.

Manifestační mítink 2018

Na manifestačním mítinku ČMKOS, který

se uskuteční

11. září 2018 od 11 hodin, v Praze 9, v Aréně Sparta

ČMKOS na základě odhadů ekonomického vývoje doporučí výši růstu mezd v roce 2019

Zástupci médií se mohou mítinku zúčastnit po celou dobu jednání. Podmínkou je akreditace na email: kasparova.jana@cmkos.cz. Dodatečně bude možné akreditovat se přímo na místě v den zahájení, vzhledem k bezpečnostním opatřením nemohou být zástupci médií bez označení vpuštěni do Arény. Ukončení akce se předpokládá ve 14 hod. Ve 14,00 je plánován závěrečný brífink s předsedou ČMKOS Josefem Středulou.

ČMKOS na mítinku oznámí i alarmující poznatky o nárůstu nemocí z povolání a počtech zaměstnanců, pracujících v rizikových podmínkách. 

V roce 2018, kdy si připomínáme 100 let od zavedení osmihodinové pracovní doby, patří ČR v rámci EU k zemím s nejdelší pracovní dobou! Jak to chce ČMKOS změnit?

 Vzhledem k možnostem Arény Sparta se očekává přes 1500 účastníků - zástupců základních odborových organizací z jednotlivých firem, podniků a institucí. ČMKOS je největší odborová centrála, která sdružuje 29 profesních odborových svazů s téměř 300 000 členy. V ČR platí, že to, co dohodnou odbory v kolektivní smlouvě, se vztahuje na všechny zaměstnance. Bez těchto smluv by úroveň příjmů českých zaměstnanců byla výrazně nižší. Jak ukazuje průzkum společnosti Trexima, za čtyři roky si ve firmách, kde odbory uzavírají kolektivní smlouvy, zaměstnanci vydělali o 140 tisíc korun více než ve firmách bez odborů. Kampaň Konec levné práce přesáhla hranice ČR a inspirovala Evropskou odborovou konfederaci, která ji rozšířila pod názvem Pay Rise.